(Beheerders) Hoe voeg ik gebruikers toe aan een groep?

Het toevoegen van gebruikers aan een (besloten) groep is voorbehouden aan beheerders. Er zijn twee manieren om dit te doen. Enerzijds via de gegevens bij de gebruiker, anderzijds via de gegevens van de groep.

  1. Ga naar het tabblad 'Gebruikers'

  2. Zoek naar de gebruiker die je toe wilt voegen aan een groep

  3. Klik op de gebruiker

  4. Klik op de grijze knop 'Bewerken'

  5. Selecteer onder 'Categorisering' de groep waar deze gebruiker aan toegevoegd moet worden

  6. Klik op de groene knop 'Opslaan'

Bovenstaande methode is handig voor het toevoegen van een of enkele gebruikers.
Wanneer je meerdere gebruikers aan een groep toe wilt voegen, is onderstaande manier een snellere optie.

  1. Ga naar het tabblad 'Groepen'

  2. Zoek naar de groep waar gebruikers aan toegevoegd moeten worden

  3. Klik op de groep

  4. Klik op de grijze knop 'Gebruikers'

  5. Klik op de groene knop 'Toevoegen'

  6. Zoek de gebruiker die je wilt toevoegen aan een groep op via het dropdown menu (in dit menu kun je zoeken op de naam van de persoon)

  7. Vul eventueel een functie in die deze persoon heeft binnen deze specifieke groep

  8. Klik op de groene knop 'Opslaan'
Terug
Sluiten