(Beheerders) Hoe verwijder/heractiveer ik een gebruiker?

Gebruikers van Semble kunnen door een beheerder alleen worden gearchiveerd. Op het moment dat je gebruikers archiveert, maken zij geen deel meer uit van het platform, kunnen zij niet meer inloggen en zijn ze niet langer zichtbaar voor de andere gebruikers. Voor beheerders blijven de naam en het e-mailadres nog wel zichtbaar. Reden hiervan is dat de gearchiveerde gebruiker wellicht koppelingen heeft met documenten en berichten en er de mogelijkheid moet bestaan de gebruiker later opnieuw te activeren.

  1. Ga naar het tabblad 'Gebruikers'

  2. Zoek met behulp van de zoekfunctie naar de gewenste gebruiker

  3. Klik op de gebruiker

  4. Klik op de grijze knop 'Bewerken'

  5. Klik onderin op de rode knop 'Archiveren'

Gebruiker heractiveren:

  1. Ga naar het tabblad 'Gebruikers'

  2. Zoek met behulp van de zoekfunctie naar de gewenste gebruiker

  3. Klik op de gebruiker

  4. Klik op de groene knop 'Gebruiker activeren'

  5. Om de gebruiker toegang te geven, moet hij of zij opnieuw uitgenodigd worden

  6. Klik op de grijze knop 'Beveiliging'

  7. Zet het schuifje achter 'Inlogaccount actief' om

  8. Klik op de groene knop 'Opslaan'

  9. Klik op de grijze knop 'Uitnodigings e-mail verzenden', je ziet een preview van de e-mail

  10. Klik op de groene knop 'Versturen'
Terug
Sluiten